Jeg oplever tit, at – især kvinder – har et ønske om at komme de såkaldte kærlighedshåndtag til livs. Den gængse fremgangsmåde er derfor at kaste sig ud i diverse maveøvelser og lave dem i nærmest uendelighed i håbet om at mavefedtet inden længe er fortid.

undefined

Denne fremgangsmåde er meget tæt på at være rent tidsspilde.

For nu kommer sandheden om en kæmpemæssig myte i træningsverdenen: du kan IKKE punktforbrænde.

Med andre ord: du kan IKKE forbrænde fedt et specifikt sted på kroppen.

.. hvilket dette studie sætter en tyk streg under: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21804427

Formålet var at undersøge om maveøvelser har en effekt på reducering af mavefedt. Og konklusionen var tydelig: det hjælper IKKE at træne maveøvelser for at smide fedt på maven.

Bum.

En bedre fremgangsmåde for at smide fedt er derimod at fokusere på disse to områder:

• Sørg for at komme i energiunderskud og dermed tabe dig. Når du taber dig, så bliver dine fedtdepoter også mindre. Men hvilke fedtdepoter kroppen ”vælger” at tage fra kan du IKKE påvirke. Heller ikke ved at lave uendelig mange mavebøjninger.

• Sørg for at involvere de store muskelgrupper og få pulsen op under din træning. Det er en god indikator for om din træning har været effektiv og dermed en god bidragsyder til fedtforbrændingen.

Så opsummeringen er: stop med at lave mavebøjninger, hvis du vil tabe fedt på maven. Start med at tage et kig på de to ovenstående punkter og implementer dem efterfølgende. Så er du nået et godt stykke ad vejen.

Vil du nå hele vejen? Så kontakt mig her, så vi sammen kan få lagt en realistisk plan for dig og som over tid vil få dit mavefedt til at forsvinde.